رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمان گفت: ارزش تولیدات کرمان در این حوزه ۴۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

توليد كشاورزي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  عباس سعیدی ادامه داد: کرم خراط، زنجره خرما، مگس میوه مدیترانه‌ای مهم‌ترین آفات کشاورزی در استان هستند.

وی افزود: ۱۷ هزار و ۱۰۰ هکتار از باغ‌های کرمان زیر کشت گردو قرار دارد و آفت کرم خراط در سال ۹۸ در باغ‌های شهرستان بافت گزارش شد که افزایش سطح زیر کشت گردو و کاهش نزولات جوی منجر به گسترش این آفت شده است.  

سعیدی تصریح کرد: در سال ۹۸ با مشارکت فرمانداری شهرستان بردسیر، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و بسیج سازندگی، مبارزه با آفت کرم خراط در سطح ۳۵ هکتار در بیدخوان بردسیر انجام شد و در سال ۹۹ نیز در سطح ۱۱۰ هکتار در شهرستان رابر مبارزه اصولی انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: ۷هزار هکتار از باغ‌های خرمای این استان درگیر آفت زنجره هستند که برای مبارزه با این آفت هر منطقه بلوک‌بندی و در هر بلوک یک کارشناس مستقر شده که برنامه‌ریزی لازم برای مقابله آن در سال ۹۸ انجام شد.

وی ادامه داد: علاوه بر موارد ذکر شده ملخ صحرایی نیز در ۲ شهرستان ریگان و ارزوئیه در سال ۹۸ در سطح ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مشاهده و با آن مبارزه شده است.

سعیدی بیان کرد: تاکنون در مجموع و در سطح ۷۵ هزار هکتار از اراضی سطح استان ملخ ردیابی شده و در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مبارزه انجام شده است.

کد خبر 524338

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha